C# Programlama DiliOyun Programlama

Küp Toplama Oyunu (Cubiction)

image_pdfimage_print

Oyun temelde basit bir challenge’a benzemektedir. 30 Saniye içerisinde mümkün olduğunca küpleri toplamak üzerine kurulu bir mantığı bulunmaktadır.

Fonksiyonlar ve İşlevleri

Start()

Objelerimizi bir fiziksel cisim olarak değerlerini alıyoruz. Sayacımızı sıfırlıyoruz.

Update()

Kalan zamanı hesaplar, ekrana anlık olarak gönderir. Zaman 0’a geldiğinde GameEndingScreen() fonksiyonunu çağırır ve oyunu durdurur. R’ye basarak RestartGame() fonksiyonunu çağırarak tekrardan başlatır, Q’ya basarak oyundan çıkış sağlanır.

FixedUpdate()

Topun kontrolünü ok tuşlarıyla sağlar ve hızını atar.

OnTriggerEnter(Collider other)

Topumuz eğer Pick Up tagıyla eşleşen (küpümüz oluyor bu durumda) cisme dokunursa yok edip duvarlar arasında bir rastgele yerde tekrardan doğuyor. Bu sırada sayacımıza bir arttırıp atıyor ve anlık olarak ekranda göstermesini sağlayan SetGameEndingScreen() fonksiyonunu çağırıyor.

GameEndingScreen()

Süre dolunca ekrana çıkar ve kullanıcıdan aldığı değere göre işlem yapar.

SetGameEndingScreen()

Skoru yazdırır.

RestartGame()

Sahneyi baştan yükler yani oyun için tekrardan başlar.

Github linki 

0
0

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir