Grafik TasarımJAVA ProgramlamaNetbeans KullanımıOyun ProgramlamaYazılımda Temel Kavramlar

Java ile OpenGL (JOGL)’e Giriş

image_pdfimage_print

1. OpenGL nedir ?

OpenGL (Open Graphics Library) gelişmiş donanım desteğini kullanarak hem iki hemde üç boyutlu grafikleri ekrana çizdirmek için kullanılan ücretsiz bir grafik uygulama geliştirme arabirimidir. Windows, Linux, MacOS ve Solaris gibi birçok işletim sisteminde desteklenir. Donanım tarafında ise SGI, ATI, Nvidia ve Intel gibi büyük donanım üreticileri ekran kartlarında OpenGL desteği sunarlar.

1992 yılında ilk taslağı yaratılmış olan bu standart, günümüzde 4.5 sürümüne ulaşmıştır ve 700 üzerinde fonksiyona sahiptir. Çoklu platform desteği içeren uygulamalar ve özellikle de deneysel ve bilimsel araçlarda açık arayla önde ve standart olarak kullanılmaktadır.

2. OpenGL eklentilerinin Netbeans’a kurulumu

OpenGL arabirimini netbeans’e eklemek için JOGL eklentisini indirmeliyiz.

JOGL’u şu adresden indirebilirsiniz : http://plugins.netbeans.org/plugin/3260/netbeans-opengl-pack

İndirdiğiniz dosyayı zip’ten çıkarın. Netbeans’te Tools menüsü altında Plugins’i seçin.

Açılan pencerede, Downloaded sekmesine gelip Add Plugins’e tıklayın. Zip’ten çıkardığımız NBM dosyalarının hepsini seçip Open’a basın.

JOGL pluginlerinin netbeans’a eklenmesi

GLSL Editor dışındaki tüm eklentileri seçili hale getirip install’a basın. Sözleşme’yi kabul ettikden sonra Netbeans tekrardan başlatılacak. Netbeans başladıkdan sonra artık kullanıma hazırız.

3. Netbeans JOGL eklentisinin kullanımı

Proje oluşturma ekranını açtığımızda JOGL Application’u seçiyoruz ve Next’e tıklıyoruz.

Projenin JOGL uygulaması olarak oluşturulması

Ardından projemizin ismini ve hangi platform’da çalışacağını seçiyoruz.

Projenin isminin ve platformunun seçilmesi.
Default programın çıktısı

Finish’e tıkladığımızda gerekli dosyaların import edilmiş olduğunu ve kod yapılarının oluştuğunu göreceğiz. Projemizi derlediğimizde default olan üçgen ve kare’yi göreceğiz.

Artık kendi kodlarımızı oluşturmaya hazırız.

4. Default Kodun İncelenmesi

 

Yazar: Hasan Alp ZENGİN

Kaynaklar:

0
0

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir